Європейський рік культурної спадщини в Україні

0
132

До 90-річчя від дня народження Юрія Химича (1928-2003)

СТРАСТІ ЗА ЮРІЄМ: копії стінопису дерев’яних церков Галичини зі збірки родини художника та фондів Заповідника

Виставка відкривається 21 березня 2018 року о 18.00 у залах пам’ятки архітектури 18-19 століття “Хлібні”, котра входить у комплекс споруд Софійського собору.

У квітні 2018 року виповнюється 90 років від дня народження видатного українського художника-шістдесятника Юрія Химича (1928-2003). Архітектор за фахом, Юрій Химич створив кілька тисяч графічних аркушів, присвячених історичним містам та пам’яткам архітектури України, Росії, Польщі, Угорщини, Латвії, Литви, Естонії, Фінляндії. 

Роботи художника вирізняють глибоке розуміння історичних стилів і об’ємно-просторової композиції, монументальність і декоративність.

Архітектурні форми замку, палацу, церкви чи рядової житлової забудови він “ліпить” рішуче і впевнено, оперуючи твердою лінією і площинами локального кольору. Ця здатність творити лаконічний і легко впізнаваний образ окремої пам’ятки чи міського середовища завоювала Химичу симпатії шанувальників мистецтва, як в Україні, та і за її межами. Сотні робіт художника зберігаються у музейних і приватних колекціях Європи і Америки. 

На відзначення 90-ї річниці від дня народження Юрія Химича Національний заповідник “Софія Київська” спільно з галереєю “КалитаАртКлуб” підготували велику виставку творів художника з фондів Заповідника та збірки родини художника. 

З-поміж величезної спадщини Юрія Химича для показу обрано пам’ятки дерев’яної церковної архітектури Галичини і Закарпаття, 16 з яких у 2013 році були внесені до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. 

Крім того, вперше після великої перерви широкому загалу будуть представлені копії стінопису дерев’яних храмів Потелича і Дрогобича, виконані Юрієм Химичем у 1958-60 рр. під час його роботи у відділі історії українського мистецтва Академії будівництва і архітектури УРСР для ілюстрування шеститомної Історії українського мистецтва (1966-70). Також ці копії використовувалися для ілюстрування монографій відомих мистецтвознавців Людмили Міляєвої та Павла Жолтовського, присвячених монументальному живопису України.